Debiteurenbeheer in cijfers

Tot 40% minder dossiers naar de gerechtsdeurwaarder.

Positieve evolutie bij verschillende klanten van Risolto Platform. We ontdekten dat bij gebruik van het Platform onze klanten tot 40% minder dossiers doorsturen naar de gerechtsdeurwaarder. Dit voordeel realiseert Risolto op verschillende manieren.

Waarom investeren in uw klantrelatie voordeel oplevert.

De klantgerichte aanpak van Risolto, waarbij we maximaal in dialoog gaan met uw klanten, hen aanspreken via hun geprefereerde communicatiekanaal en verschillende betaalopties aanreiken, bewijst door onderstaande case zijn nut. Door onze oplossingsgerichte manier van werken zorgden we voor een daling tot 40% van dossiers die een externe invordering vereisten. Niet alleen zorgt dit voor efficiënter debiteurenbeheer, maar ook voor een beter klantbehoud, en minder kosten voor de opvolging.

CASE

Tot 40% minder dossiers naar de gerechtsdeurwaarder bij onze klanten.

We observeerden een daling tot wel 40% van dossiers die doorgestuurd moeten worden naar de gerechtsdeurwaarder. Positief nieuws voor onze klanten, die zo ook een daling in DSO (Days Sales Outstanding) en in kosten zien. 

Er is ook een voordeel voor de klanten van onze klanten, want hoewel onze invorderingspartners focussen op minnelijk invorderen (waarbij de kost zoveel mogelijk beperkt blijft) blijft er natuurlijk wel een kostverhoging wanneer een invorderingspartner (zoals gerechtsdeurwaarder of incasso) tussenkomt. Iets wat debiteurs zeker weten te waarderen.

Oplossingen op maat: een noodzaak voor goed debiteurbeheer.

De meeste debiteurs stellen het betalen van een factuur niet uit uit slechte wil. Vaak is er een heel concrete reden dat deze (vaak meerdere) facturen blijven liggen. En eens de factuur blijft liggen, is het vaak een hellend vlak (zeker wanneer er een financiële reden is voor de wanbetaling), waarbij de drempel om te betalen steeds hoger wordt. Opties openhouden voor uw klant helpt dit soort situaties te voorkomen en zorgt ervoor dat uw klant zich gesteund voelt in plaats van geviseerd.

Betaalplan als onderdeel van uw debiteurenbeheer

Daarnaast voorzien we ook stap-voor-stap oplossingen, zoals betaalplannen. Vaak is deze piste al een welkome oplossing voor uw klant. Betaalplannen aanmaken gaat eenvoudig in Risolto Platform. Bovendien gebeurt de opvolging (met regelmatige reminders) automatisch.
Uw klant geniet van een op-maat oplossing, en u bent verzekerd van een betaalde factuur waarvoor u geen verdere stappen moet nemen.