Debiteurenbeheer in cijfers

79% van de communicatie via Risolto verliep digitaal gedurende de laatste drie maanden.

Uit data van de laatste drie maanden konden we tevreden vaststellen dat Risolto erin slaagde om 79% van de communicatie digitaal te laten verlopen. Hoe en waarom zetten we in op digitaal? Wat zijn de voordelen? We zetten even de feiten op een rij.

Hoe zorgt Risolto voor digitaal debiteurenbeheer?

Het digitale aspect is bij een modern beleid van debiteuren nauwelijks weg te denken. Steeds meer diensten bieden digitale aspecten aan van bestaande diensten aan, denk maar aan e-box. Zeker nu digitaal betalen (dankzij de coronacrisis) een heuse boost gekregen heeft, is het digitaal communiceren rond facturatie een absolute must voor bedrijven die toekomstgericht werken.

Risolto laat zich ondersteunen door AI om maximaal in te zetten op digitale communicatie en om die zo efficiënt mogelijk uit te voeren.
We kiezen de tone-of-voice en template die het best bij uw klant past en zorgen voor handige betaallinken & een duidelijk betaaloverzicht.

De voordelen

Uw communicatie zo veel mogelijk digitaal laten verlopen is een streefdoel van Risolto.

U communiceert sneller en goedkoper.

Digitale communicatie zorgt ervoor dat u bijna in realtime communiceert met uw klanten. Daarnaast is digitale communicatie (zoals e-mail) gevoelig goedkoper dan traditionele communicatiekanalen zoals post.

Digitale historiek & bounce management.

Risolto zorgt voor een complete en duidelijke historiek. Daarnaast voorzien we ook een bounce management. Waar bij brieven de ontvangst betwist kan worden, hebt u voor digitale communicatie een duidelijk spoor.

Sneller beschikbare cashflow

Onze digitale aanpak bewijst dat u uw DSO tot 34% kan verminderen, wat rechtstreekse gevolgen heeft op de cashflow. Digitale communicatie zorgt dus mee voor een beter cashflow.

Digital first

Risolto kiest in de eerste plaatst voor een digitale benadering van uw klanten. Wanneer een e-mail voldoende blijkt om een debiteur aan te zetten tot betaling, is het helemaal niet nodig de tijd en moeite te investeren in een brief of telefoon. Dat vermijdt extra kosten en inspanningen voor u, spaart een berg papier en voorkomt dat uw klant nodeloos bestookt wordt met betaalreminders en andere dunningcommunicatie.