De paradox van een menselijkere aanpak door middel van machine learning.
Wanneer mensen het woord “automatisatie” horen, gaan ze er al snel van uit dat een bepaalde handeling op zeer machinale wijze op hoge snelheid wordt herhaald of uitgevoerd. Eenheidsworst in massacommunicatie of een droge bot die aan de andere kant van de lijn ons voorgeprogrammeerde antwoorden terugstuurt.
Dat is niet anders wanneer het gaat over communicatie & artificial intelligence: het lijkt ons op het eerste zicht vooral een kunstmatige bedoening.
In realiteit is AI inmiddels al lichtjaren verder dan die simpele hakkelende chatbots van weleer.
Bij Risolto bepaalt AI onder meer de actions waardoor uw opvolging menselijker dan ooit wordt.
Elke klant is uniek. Dat wil zeggen: elke klant heeft een heel eigen voorkeur over wanneer hij benaderd wordt, hoe hij liefst aangesproken wordt en via welk kanaal. Waar de ene klant wenst aangesproken te worden via een korte SMS aan het begin van de werkweek, heeft de andere liever een gedetailleerde e-mail aan het einde van de maand.
Het is onbegonnen werk om al deze parameters zelf ergens bij te houden, laat staan er effectief iets mee te doen, waardoor er met deze voorkeuren niet altijd rekening wordt gehouden bij het communiceren met klanten. Daardoor wordt de communicatie soms wat in bulk gedaan, een beetje ‘one size fits all’. Terwijl een persoonlijke communicatie wel meer op prijs gesteld wordt.
Risolto zet hiervoor de kracht van AI in: onze AI ontwikkelt per klant een workflow op maat. Klanten krijgen dus een persoonlijk plan van aanpak: welke templates, taal, tone-of-voice, op welk moment en via welk kanaal. We gaan zelfs nog verder: waar u dat wil, kan u onze AI ook acties automatisch laten uitvoeren. Zo kan u zelf focussen op de communicatiemomenten waar uw persoonlijke touch écht het verschil maakt.
Uw klant zal nooit beseffen dat hij wordt bereikt door de strategie van AI, maar zal wél de aanpak op maat weten te waarderen.
Een menselijkere aanpak, mogelijk gemaakt door AI.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Heb je voldoende gelezen over onze oplossingen? Ben je er klaar voor om het Risolto Platform live te zien en te ontdekken wat onze oplossingen voor jouw organisatie kunnen betekenen? Vraag dan vrijblijvend een live demo aan. We do the rest!
Remplissez le formulaire ci-dessous et un de nos collègues vous contactera pour prendre rendez-vous pour une démonstration en direct. La démonstration peut avoir lieu sur place ou en ligne, le choix vous appartient.