Pak het probleem aan bij de bron:

Het optimaliseren van de cashflow gaat verder dan enkel het in kaart brengen van de solvabiliteit van een individu. Je zou deze bij een slechte score inderdaad kunnen blokkeren of geen uitstel van betaling geven op basis van een slechte score. Maar dat is achter de feiten aanlopen.

Wanneer je een goed inzicht hebt in betaalgedrag van klanten en via big data conclusies kan trekken over de solvabiliteit van een individu nog voor de eerste factuur de deur uitgaat, dan zit je op het goede spoor. Zo kunnen klanten reeds automatisch toegewezen worden aan bepaalde segmenten vanaf de eerste communicatie. Op deze manier kan je het segment met een minder goede solvabiliteit compleet anders gaan benaderen.

Zo kan je probleemoplossend beginnen communiceren met deze klant om achterstallige betalingen te voorkomen en kan je kosten voor aanmaning en ingebrekestelling vermijden. Zo zal ook dit segment aan klanten zich gewaardeerd en tevreden voelen.

Solvabiliteit precies en snel in kaart? Laat ons helpen.

Interesse in het automatiseren en personaliseren van jouw facturatie- en invorderingsproces? Neem nu vrijblijvend contact op met Risolto en vraag een Digital Maturity Assessment aan zodat ook jouw debiteurenbeheer geoptimaliseerd kan worden.